На недавно одржаном Саветовању Српског хемијског друштва, Слађана Савић, чланица тима ELIPS, представила је резултате нашег пројекта. Конференција је одржана 8. и 9. јуна 2024. на Природно-математичком факултету Универзитетa у Нишу и обухватала је низ пленарних, усмених и постерских саопштења из области хемије.
Једна од области из које се излаже сваке године је и Настава хемије. На конференцији је приказан трећи конференцијски прилог под насловом „Како ученици седмог разреда у Србији препознају и анализирају проблеме животне средине?“ који су припремиле Слађана Савић, Вера Жупанец, Драгана Ђорђевић и Милица Марушић Јаблановић.
У раду су представљени резултати когнитивних вештина ученика седмог разреда у Србији (26 од 60 поена укупно) добијени у првом делу истраживања о еколошкој писмености. Како би се вештине препознавања и анализе проблема из животне средине побољшале, ауторке су предложиле активност које су назвале „Случај мутне реке Нишаве*“.
У овој активности ученици изводе експеримент и мере бистрину узорка воде, а потом дискутују о узроцима неочекиване замућености реке из позиција хемичара, биолога и географа.
На овај начин се уз једноставан експеримент комплексан проблем сагледава са више страна, што развија критичко размишљање код ученика.
Упуства за експеримент и час пронађите овде: https://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/6533
* Река Нишава је изабрана због места одржавања конференције.
#fondzanauku #ELIPS #programidentiteti #environmentaleducation #chemistry #biology #experiments #ecology #education #Nis #PMFNis