За еколошки идентитет важан је и позитиван однос према природи, не само академско знање.
Др Милица Марушић Јаблановић, руководилац пројекта ELIPS, поделила је са гледаоцима Дневника РТС-а прве резултате нивоа еколошке писмености ученика основних школа у Србији.
Марушић Јаблановић је истакла да образовни систем треба да негује позитиван однос ученика према природи, кроз активности ван учионице, попут садње биљака, чишћења река и одлазака у шуму.
Јако је важно да сагледамо једну врло једноставну чињеницу, да без спремности да се понашање промени, и без позитивног афективног односа према природи, никакво академско знање, на којем се у школи нарочито инсистира, не може да објасни наша конкретна понашања. То говоре резултати истраживања.
У пројекту ELIPS учествују:
- Институт за педагошка истраживања
- Факултет за образовање учитеља и васпитача Универзитета у Београду
- Институт за хемију, технологију и металургију Универзитета у Београду
- Природно-математички факултет Универзитета у Новом Саду
- Хемијски факултет Универзитета у Београду
Видео: РТС, 24. 8. 2023.